هدف کلی ارتقاء دانش فراگیران در زمینه مدیریت اخلاقی و ارزشهای سازمانی هدف رفتاری از فراگیران انتظار دارد در پایان دوره بتوانند 1- ضمن بیان ویژگیهای اخلاقی کارگزاران در آموزه های دینی ؛ اصول اخلاق حرفه ای در خدمات عمومی را تشریح نماید. 2- خصوصیات دولتها و سازمانهای شهروند مدار را تشریح نماید 3- ضمن برشماری سازو کارهای پیش بینی شده در طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع ، چگونگی تهیه و تنظیم منشور اخلاقی سازمانها را توضیح دهد.
تعداد صفحات | 59 |
حجم | 2206 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | مدیریت |
پاورپوینت اخلاق کار و ارزشهای سازمانی
هدفهای کلی
ارتقاء دانش فراگیران در زمینه مدیریت اخلاقی و ارزشهای سازمانی
هدف های رفتاری :
از فراگیران انتظار دارد در پایان دوره بتوانند
1- ضمن بیان ویژگیهای اخلاقی کارگزاران در آموزه های دینی ؛ اصول اخلاق حرفه ای در خدمات عمومی را تشریح نماید.
2- خصوصیات دولتها و سازمانهای شهروند مدار را تشریح نماید
3- ضمن برشماری سازو کارهای پیش بینی شده در طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع ، چگونگی تهیه و تنظیم منشور اخلاقی سازمانها را توضیح دهد.
مخاظبات وره :
کارکنان جدید الاستخدام (رسمی و پیمانی )
مدت آموزش به ساعت : 8 ساعت
نوع آموزش : الزامی
سرفصلهای آموزش :
1- مدیریت اخلاقی در خدمات عمومی
2- شهروند مداری و دولت شهروند مدار
3- ظرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع (مبانی نظری ،دستاوردهاومنشور اخلاقی سازمانها)
مقدمه :
امروزه متخصصان علم مدیریت به اثر مستقیم اخلاق در پیشبرد کارها و تسهیل امور پی برده اند اخلاق پایه و مایه خود را ازمکتب و ایدئولوژی مربوطه می گیرد و از مکاتبی که اخلاق را مهم ترقی کرده و اندوخته های گرانبهایی از آیات و روایات و نمونه های تاریخی فراوان از خود به یادگار گذاشته است دین مبین اسلام می باشد.
تقدس و قداستی که اسلام به بعضی از صفات اخلاقی بخشیده آنچنان تعهد و الزامی در انسان ایجاد می کند که همین روح الزام و تقید صفات نیک را در انسانها خصوصا“ کارکنان نظام اداری تثبیت نموده و پشتوانه محکمی در دایره اجراء و میدان عمل برای آنان بوجود می آورد.
اخلاقات و صفات بارز کارکنان دولت
1- تقوی
2- تواضع
3- توکل
4- انتقاد پذیری
5- جاذبه و دافعه
اخلاقات و صفات بارز کارکنان دولت
6- سعه صدر
7- ساده زیستن
8- قاطعیت
9- عنایت به زیر دستان
10- بینش و آگاهی