فرمت فایل دانلودی: .docفرمت فایل اصلی: docتعداد صفحات: 6حجم فایل: 115 کیلوبایت قیمت: 20000 تومانتوضیحات:
دانلود پرسشنامه با موضوع راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) ،
در قالب doc و در 6 صفحه، قابل ویرایش.
معرفی پرسشنامه:
در این پژوهش برای جمع¬آوری داده¬ها مربوط به متغیر باورهای انگیزشی از پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) پینتریج و دی¬گروت (1990) استفاده شده است که شامل دو بخش باورهای انگیزشی (25ماده) و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (22ماده) می¬باشد و مجموع ماده¬های این مقیاس 47 ماده است مقیاس باورهای انگیزشی (25ماده)، سه خرده آزمون، خودکارآمدی، ارزش¬گذاری درونی و اضطراب امتحان را شامل می¬شود و مقیاس راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (22ماده) نیز دارای دو خرده آزمون استفاده از راهبردهای شناختی و خودتنظیمی می¬باشد.
این پرسشنامه توسط پینتریج و دی¬گروت (1990) برای اندازه¬گیری انگیزش و استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیرندگان تهیه شده است. ماده¬های این پرسشنامه از نوع آزمون «بسته پاسخ» پنج گزینه¬ای است (از کاملاً مخالفم =1، تا کاملاً موافقم=5)
پینتریج و دی¬گروت برای بررسی پایانی روایی پرسشنامه راهبردهای یادگیری انگیزشی، از روش تحلیل عواملی استفاده کردند و پنج عامل را مشخص کردند. مقیاس خودکارآمدی (83/0)، ارزش¬گذاری درونی (87%)، اضطراب امتحان (75/0)، استفاده از راهبردهای شناختی (83/0)، و خود نظم¬دهی (74/0)، هم چنین موسوی نژاد (1376) پایانی کل آزمون را با استفاده از روش آلفای کرو نباخ 82/0 گزارش کرده است.
در تحقیق حسینی رامشه (1377)، گویه¬های مورد استفاده در تحقیق پینتریج و دی¬گروت (1990) بدون اینکه وضعیت روایی آنها تغیر یابد به بیان دیگری مطرح شده است و MSLQ با 47 گویه در دو بخش باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری مورد تحلیل عامل قرار گرفت. بدین ترتیب که ابتدا گویه¬های مربوط به باورهای انگیزشی به روش چرخشی واریماکس و بعد از آن با چرخش ایلیمن تحلیل شد. پس از حذف گویه¬های نامربوط، سه عامل اضطراب امتحان، خودکارآمدی و ارزش¬گذاری استخراج شد. گویه¬های مربوط به اضطراب امتحان (77/0) شامل 6 گویه بیان¬گر حالات عاطفی و هیجانی دانش¬آموز در هنگام انجام امتحان و یا هنگام پرسش معلم، 7 گویه مربوط به خودکارآمدی بودن (68/0).
گویه¬ها که در دو عامل مجزا بار عاملی داشته¬اند. به جهت قرابت گویه¬ها، این دو عامل خودکارآمدی نام گرفته¬اند (مثلاً می¬دانم که مطالب درسی را می¬توانم یاد بگیرم) و 4 گویه دیگر به ارزش¬گذاری درونی (41/0) مربوط بود که اهمیت و جذابیت دروس را می¬سنجد (مثلاً، من حتی درس¬هایی را هم که در آن ضعیفم، دوست دارم).
در تحلیل عوامل گویه¬های مربوط به راهبردهای یادگیری نیز سه عامل راهبردهای شناختی سطح بالا، سطح پایین و خود نظم¬دهی استخراج گردید.
راهبردهای شناختی سطح بالا (68/0) و راهبردهای بسط دهی و سازمان¬دهی را شامل می¬شود که بیان¬گر تونایی طبقه¬بندی و سازمان¬دهی اطلاعات جدید و مرتبط کردن آن اطلاعات به دانش قبلی بود.
راهبردهای شناختی بسط پایین (64/0)، دو عامل مجزا راهبرد مرور ذهنی و یادداشت برداری را شامل می¬شود. همانند تحقیق پینتریج و دی¬گروت (1990) و موسوی¬نژاد (1376) دو سازه راهبردهای فراشناختی و راهبردهای نظارت بر تلاش از هم دیگر مجزا نشدند. بنابراین ترکیب این دو سازه طبق نام¬گذاری محققان قبلی در پژوهش حسینی رامشه نیز خودنظم¬دهی (55/0) نام گرفت. به طور خلاصه حسینی رامشه (1377) در تحقیق خود، راهبردهای یادگیری خود نظم داده شده در دو بخش باورهای انگیزشی (اضطراب امتحان، خودکارآمدی و ارزش¬گذاری درونی) و راهبردهای یادگیری (راهبردهای شناختی سطح بالا، راهبردهای شناختی سطح پایین، خودنظم¬دهی) مورد بررسی قرار گرفت. پایایی پرسشنامه در این پژوهش با استفاده از محسبه ضریب آلفای کرونباخ انجام گرفت. پایایی کل پرسشنامه برابر با (64/0) و برای هر کدام از مقیاس های باورهای انگیزشی (75/0)، ارزش گذاری درونی (75/0)، اضطراب امتحان (84/0)، استفاده از راهبرد شناختی (81/0) و خود نظم دهی (73/0) محاسبه شد.

پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399 ساعت 23:51
فرمت فایل دانلودی: .docفرمت فایل اصلی: docتعداد صفحات: 2حجم فایل: 48 کیلوبایت قیمت: 20000 تومانتوضیحات:
دانلود پرسشنامه با موضوع سبک ابراز هیجان،
در قالب doc و در 2 صفحه، قابل ویرایش.
معرفی آزمون:
این پرسشنامه دارای سه زیر مقیاس با سه پرسشنامه متفاوت است:
1) پرسشنامه ابراز گری هیجان: کینگ و امونز(1990) به منظور بررسی اهمیت نقش ابراز هیجان در سلامت این پرسشنامه را طراحی نمودند پرسشنامه ابراز گری هیجان 3 مولفه و 16 ماده دارد 7 ماده آن مربوط به مولفه ابراز هیجان مثبت 5 ماده آن مربوط به مولفه ابراز صمیمیت، و 4 ماده آن مربوط به مولفه ابراز هیجان منفی است . اعتبار این مقیاس با استفاده از روش همسانی درونی و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد و مقدار آن برای کل مقیاس و زیر مقیاس های ابراز هیحان مثبت، ابراز صمیمیت، و ابراز هیجان منفی به ترتیب 68%، 65%،59%، 68% به دست آمده است و بیانگر آن است که مقیاس مذکور دارای همسانی درونی بالا و معناداراست.(رفیعی نیا و همکاران 1385).

پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399 ساعت 23:50
پاورپوینت روز جهانی آگاهی افزایی اتیسمپاورپوینت روز جهانی آگاهی افزایی اتیسم دارای 20 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد
مشخصات فایلتعداد صفحات | 20 |
حجم | 4431 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | روان شناسی |
ادامه مطلب ...
پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399 ساعت 23:49
پاورپوینت اختلالات جنسی در سوء مصرف کنندگان موادپاورپوینت پاورپوینت اختلالات جنسی در سوء مصرف کنندگان مواد دارای 49 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد.
مشخصات فایلتعداد صفحات | 49 |
حجم | 2772 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | روان شناسی |
ادامه مطلب ...
سهشنبه 23 اردیبهشت 1399 ساعت 14:36
پاورپوینت اختلال وسواس فکری عملی (OCD)پاورپوینت اختلال وسواس فکری عملی (OCD) دارای 14 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد.
مشخصات فایلتعداد صفحات | 14 |
حجم | 538 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | روان شناسی |
ادامه مطلب ...
سهشنبه 23 اردیبهشت 1399 ساعت 14:35