ایران فایل 021

پاورپوینت,نمونه سوال دانشگاهی,تحقیق و جزوه

ایران فایل 021

پاورپوینت,نمونه سوال دانشگاهی,تحقیق و جزوه

دانلود رایگان طرح لایه باز روغن ارده کنجد psd

طرح لایه باز روغن ارده کنجد روغن ارده طرح روغن ارده کنجد طرح لایه باز روغن ارده طرح روغن ارده
دسته بندی فایل های لایه باز و PSD
فرمت فایل zip
حجم فایل 4690 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
طرح لایه باز روغن ارده کنجد psd

فروشنده فایل

کد کاربری 19487

طرح لایه باز روغن ارده کنجد

مشخصات فایل :

100 درصد لایه باز و قابل ویرایش

psd

cmyk

کیفیت رزولیشن 300

اندازه 7*16 سانتی متر

قابل ویرایش تمامی متون و نوشته ها


دانلود رایگان فایل کورل شربت گیاهی گلاب

فایل کورل شربت گیاهی گلاب شربت گیاهی گلاب طرح کورل برچسب عرقیات برچسب شربت گیاهی گلاب برچسب عرقیات cdr cdr گلاب
دسته بندی فایل های گرافیکی
فرمت فایل zip
حجم فایل 3228 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
فایل کورل شربت گیاهی گلاب

فروشنده فایل

کد کاربری 19487

فایل کورل شربت گیاهی گلاب

قابل ویرایش با برنامه کورل دراو

حالت cmyk

پسوند فایل CDR

نرم افزار مورد نیاز CorelDRAW Graphics Suite X8

طراحی شده با برنام کورل دراو


دانلود رایگان دانلود تحقیق توتون

توتون گیاهى است (نیکوتیانا تاباکوم و نیکوتیانا رستیکا) محتوى نیکوتین، دارویى اعتیادآور که دو اثر محرک و افسرده کننده را با هم دارد
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 56 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
دانلود تحقیق توتون

فروشنده فایل

کد کاربری 8067

توتون گیاهى است (نیکوتیانا تاباکوم و نیکوتیانا رستیکا) محتوى نیکوتین، دارویى اعتیادآور که دو اثر محرک و افسرده کننده را با هم دارد

رایج ترین شیوه استعمال توتون، تدخین آن به شکل سیگار است. توتون همچنین به شکل سیگار برگ یا پیپ دود مى شود. به شکل توتون جویدنى جویده مى شود و به شکل انفیه خشک با بینى بالا کشیده شده و یا به شکل انفیه تر بین لب ها یا داخل گونه نگاه داشته مى شود. توتون را همچنین مى توان با حشیش به شکل «سیگارى» تدخین کرد.

تمامى روش هاى استعمال توتون نیکوتین را به بدن منتقل مى کنند. سیگار کشیدن به عنوان خطرى براى سلامتى قلمداد مى شود و به همین دلیل در بسیارى کشورها سخت گیرى در مورد استعمال آن در مکان هاى عمومى افزایش یافته است.

  • منشاء توتون از کجاست

توتون، مدت ها قبل از ورود اروپائیان توسط بومیان آمریکا کشت و به شکلى گسترده مصرف مى شده است و پس از ورود اروپائیان به آمریکا به سایر نقاط دنیا منتقل شد.

  • چه کسانى سیگار مىکشند

بالا رفتن آگاهى درباره اثرات منفى سیگار بر سلامتى و افزایش محدودیت ها، سیگار کشیدن را در کشورهاى پیشرفته به میزان ثابتى کاهش داده است.

در حالى که سیگار کشیدن و مصرف سایر انواع توتون در کشورهاى توسعه یافته در حال کاهش است، در کشورهاى در حال توسعه، این میزان روبه افزایش است.

همچنین سیگار کشیدن در میان افراد داراى سطح تحصیلات و درآمد پائین تر در حال افزایش است.

مطالعات نشان مى دهد که عوامل ژنتیکى در وابسته شدن یا وابسته نشدن فرد به سیگار نقش دارند.

در میان افرادى که مبتلا به اختلالات خاص روانپزشکى هستند، احتمال سیگار کشیدن بیشتر است. در پیمایشى که در آمریکا بر روى دریافت کنندگان خدمات سرپایى روانپزشکى انجام شده، نشان داده شده است که میزان استعمال سیگار در میان مبتلایان به اسکیزوفرنى ۸۸ درصد، در میان افراد مبتلا به مانیا ۷۰ درصد و در میان مبتلایان به افسردگى ۴۹ درصد است.

پژوهش دیگرى نشان داده است که ۸۵ درصد کسانى که به دلیل وابستگى به الکل به مراکز درمانى مراجعه مى کنند نیز سیگارى هستند.

  • استعمال توتون چه احساسى در شما ایجاد مىکند

نیکوتین موجود در تنباکو به سرعت وارد مغز شده، در آنجا به شکل یک محرک عمل کرده و سرعت ضربان قلب و تنفس را افزایش مى دهد. دود سیگار همچنین سطح اکسیژن را در جریان خون کاهش داده و افت درجه حرارت پوست را سبب مى شود. در مورد سیگارى هاى بى تجربه، احتمال بروز سرگیجه، تهوع و سرفه یا عق زدن وجود دارد.

تغییرات خلقى حاصل از استعمال نیکوتین ملایم، پیچیده و قدرتمند هستند. برخى افراد احساس مى کنند که سیگار کشیدن به هشیارى و تمرکزشان کمک کرده و نیز سبب آرامش آنها مى شود. تحقیقات نشان داده است که سیگار کشیدن افزایش سطح دوپامین را که ماده اى شیمیایى در مغز است، به همراه داشته و در فرد احساس لذت ایجاد مى کند و تمایل به ادامه این عمل را در فرد برمى انگیزد.


دانلود رایگان دانلود تحقیق تهدیدهای اتحاد ملی

باید این پرسش اصلی را که آسیب‌ها و تهدیدهای متوجه اتحاد ملی چیست مورد توجه قرار داد بی تردید در گام نخست باید بر این نکته اذعان داشته باشیم که شناخت آسیب‌ها و تهدیدات متوجه هر موضوع یا پیکره مورد هدفی نیازمند شناخت دقیق ابعاد موجود و وجوه قابل تعریف آن موضوع آن هم در وضعیت طبیعی درباره آنهاست
دسته بندی علوم سیاسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
دانلود تحقیق تهدیدهای اتحاد ملی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067

باید این پرسش اصلی را که آسیب‌ها و تهدیدهای متوجه اتحاد ملی چیست؟ مورد توجه قرار داد. بی تردید در گام نخست باید بر این نکته اذعان داشته باشیم که شناخت آسیب‌ها و تهدیدات متوجه هر موضوع یا پیکره مورد هدفی نیازمند شناخت دقیق ابعاد موجود و وجوه قابل تعریف آن موضوع آن هم در وضعیت طبیعی درباره آنهاست.
در لحظات آغازین نوروز یک هزار و سیصد و هشتاد و شش هجری شمسی، مقام معظم رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، بنا به رویه سال‌های گذشته، به نام گذاری این سال پرداختند.
معظم له پس از بیان فرازهای مهمی در ارتباط با نوروز و آنچه که در سال گذشته واجد اهمیت تحلیلی بود و با عنایت به نیاز جامعه در بافت موقعیتی کنونی با بیان این جملات سال 86 را سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی خواندند: به نظر من امسال سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی است.
یعنی در درون ملت ما اتحاد کلمه و همه آحاد ملت و قومیت‌های گوناگون و مذاهب گوناگون و اصناف گوناگون ملی و در سطح بین المللی انسجام میان همه مسلمانان و روابط برادرانه میان آحاد امت اسلامی از مذاهب گوناگون و وحدت کلمه آنها.
با توجه به این مهم، باید این پرسش اصلی را که آسیب‌ها و تهدیدهای متوجه اتحاد ملی چیست؟ مورد توجه قرار داد. بی تردید در گام نخست باید بر این نکته اذعان داشته باشیم که شناخت آسیب‌ها و تهدیدات متوجه هر موضوع یا پیکره مورد هدفی نیازمند شناخت دقیق ابعاد موجود و وجوه قابل تعریف آن موضوع آن هم در وضعیت طبیعی درباره آنهاست.
از همین رو در گام نخست بررسی مفهوم شناختانه اتحاد ملی در مقام موضوع اصلی بحث و حصول مولفه‌های هویتی و شاخصه‌های عملیاتی آن از اهمیتی بسزا برخوردار می گردد.
بافت متنی حیات دانشواره ترکیبی اتحاد ملی، بافتی اجتماعی - سیاسی است؛ به بیان دیگر با وجود ورود نتایج مثبت آن به تمامی عرصه‌های حیات جامعه ملی (ملت-دولت) و مجموعه‌های انسانی (شهروندان) و حتی ورود نهایی نتایج آن در عرصه حیات فردی تک تک آحاد ملت نقطه عزیمت تجلی آن یا منزلگه بروز آنرا باید در عرصه اجتماعی
سیاسی دنبال کرد و در تعریف آن از ادبیات سیاسی سود جست.
به عقیده نگارنده، وحدت که در ادبیات سیاسی به زبان انگلوساکسونی آن با واژه
unity آمده است، از دو ویژگی و مختصه اساسی متاثر است: الف) یگانگی درونی ب) پیوستگی بیرونی. یگانگی درونی در این معنا به نقطه تشابه هویتی اشاره دارد که موجب ایجاد نقطه عزیمت مستحکمی است که می‌توان آنرا بنیاد عمیقی برای پیوستگی‌های عینی دانست.
در لسان قران کریم آنگاه که گفته می شود: واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا، به واقع و در ادبیات مورد نظر ما به همین نقطه عزیمت بنیادین اشاره دارد که می‌تواند پایه مستحکم وحدت باشد و اتحاد بدون آن بی‌منزلگه و رستنگاه است.
پیوستگی بیرونی در این منظر متوجه خط تداوم آن یگانگی درونی در عرصه ی حیات جمعی برای رسیدن به هدف یا اهداف تعریف شده فردی و اجتماعی و ملی پذیرفته شده است. از همین رو یک ملت با حصول به یگانگی درونی وتسری آن به لایه‌های بیرونی در قالب پیوستگی‌های اجتماعی و بسط آن در تمامی ساحت‌ها و عرصه‌ها و حوزه‌ها و وجوه جامعه ملی می‌تواند به اتحاد ملی دست یابد.
علاقه مندم که میان وحدت و اتحاد تمایز قائل شوم و در عین همنشینی و ارتباط این همانی میان آنها، اتحاد را محصول عینی و عملی وحدت در معنای فوق بدانم. اتحاد که زبان انگلو ساکسون از آن با دانشواره
alliance یاد آمده است از معنای تعریف شده‌ای برخوردار است که با اندکی بازافرینی مفهومی مراد ما را حاصل می‌نماید.
این مفهوم نیز از دو خصلت و ویژگی اساسی بهره برده است و همان طور که ژان بدن فرانسوی در تعریف حاکمیت از دو مختصه مطلق بودن و دایمی بودن نام می‌برد، می‌گوییم: اتحاد نیز به عنوان انعکاس بیرونی و عملی وحدت از دو مختصه: وحدت درونی و توافق رسمی برخوردار است.
در اینجاست که وجوه دوگانه وحدت یعنی یگانگی درونی و پیوستگی بیرونی توافق معنی داری را بین اجزاء و کنشگران مورد نظر ایجاد می‌کند که نوعی پیوند معنوی (درونی) را در لایه لایه‌های حیات کنشگران تسری می بخشد و انعکاس بیرونی آن را در توافقات رسمی برای ایجاد اتحادها و ائتلاف‌ها به نمایش می‌گذارد.
اگر ملت به جمعیت تعریف شده در داخل مرزهای ترسیم شده رسمی اشاره می‌کند که در فرهنگ، مذهب، زبان و قومیت مشترکی که تداوم تاریخی قدرتمند دارند سهیم هستند، وحدت ملی اشاره به یگانگی درونی و پیوستگی برونی آنها بر حول این مشترکات تاریخی قدرتمند دارند که به دنبال اتحاد در عرصه حیات اجتماعی
سیاسی خود برای افزایش قدرت در راستای حصول به اهداف تعریف شده ملی می‌باشند.
این امر در اغلب اعضای جامعه ملی خود را به صورت اولیه هویت دسته جمعی و اجتماعی به نمایش می‌گذارد و در مرحله تکاملی خود هم حامل اراده ملی و هم تولید کننده و تزاید بخش قدرت ملی می‌شود


دانلود رایگان دانلود تحقیق تمدن غذایی محکم ترین حربه برای حفظ فرهنگ

در آغاز قرن بیست‌ویکم بشر به این نتیجه رسیده که فرهنگ بخش زنده طبیعت است فرهنگ زایش دارد پویاست باید بتواند تغذیه کند و دگرگون شود و از نو بزاید، در سال‌های اخیر تنوع زبان و فرهنگ به شدت کاهش پیدا کرده و احتمالا روزی می‌رسد که تنها یک مذهب در دنیا خواهد ماند
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
دانلود تحقیق تمدن غذایی محکم ترین حربه برای حفظ فرهنگ

فروشنده فایل

کد کاربری 8067

تمدن غذایی محکم‌ترین حربه برای حفظ فرهنگ

انسان در طی تکامل تاریخی‌اش در چند مرحله مسیر خود را از جریان طبیعی تغییر داده به تدریج زاویه خود را با طبیعت بیشتر کرده است. اولین قدم برای ایجاد فاصله میان بشر و طبیعت انقلاب کشاورزی است که در حدود 10 هزار سال پیش با کشف قواعد حاکم بر رویش گیاهان صورت گرفت، انقلاب‌های بعدی مانند انقلاب صنعتی و انقلاب شیمیایی، انقلاب انفورماتیک و انقلاب بیولوژی هرکدام به سهم خود در ایجاد فاصله میان انسان و طبیعت موثر بوده‌اند. در تمام این جریانات بر عقلانیت انسان تاکید می‌شود، چراکه علمی که از انقلاب صنعتی شکل گرفت و مبنایش علم ریاضی و فیزیک و مکانیستی بود با این پیش‌فرض شروع می‌کرد که انسان عاقل است و با ترازوی عقل خوب و بد را از هم تمیز می‌دهد، راز طبیعت را می‌شکافد و روابط میان اجزا را یافته و از این روابط استفاده می‌کند.

این نوع نگرش که در واقع یک جریان خردگرا بود با آزمایش تجربه و تکرار و کمی کردن پدیده‌ها، طبیعت را درنوردید و از آن به‌نفع بشر استفاده کرد و دستاوردهای بسیاری را در پی داشت: استفاده از انرژی‌های متعدد یک میلیون برابر شد، قدرت کشندگی انسان هزار برابر و قدرت غلبه بر مشکلات 100برابر شد. علم در کنار این دستاوردهای ملموس دستاوردهای پنهان و در واقع ضددستاورد نیز با خود داشته است. این علمی که انسان را در بهره‌برداری از منابع کارآمد کرد از طرفی ناکارآمدی خود را برای حفظ منابع نشان داد، در جوامع انسانی غنی‌ها را غنی‌تر و فقرا را فقیرتر کرد، فرهنگ‌ها را دگرگون کرد یا از بین برد، زبان‌ها را یکی کرد، جامعه جهانی را به وجود آورد، در استفاده از تکنولوژی الگوهای فرهنگی را نادیده گرفت و یک تکنولوژی واحد را برای فرهنگ‌های متفاوت به‌کار برد.

در آغاز قرن بیست‌ویکم بشر به این نتیجه رسیده که فرهنگ بخش زنده طبیعت است فرهنگ زایش دارد پویاست؛ باید بتواند تغذیه کند و دگرگون شود و از نو بزاید، در سال‌های اخیر تنوع زبان و فرهنگ به شدت کاهش پیدا کرده و احتمالا روزی می‌رسد که تنها یک مذهب در دنیا خواهد ماند و یک حکومت نیز و این همان چیزی است که می‌شود نامش را پدیده ضدطبیعت گذاشت، چراکه پویایی و پایایی طبیعت همیشه نتیجه تنوع بوده است. به عبارتی هیچ چیز بیشتر از تنوع نتوانسته عامل تحرک و ماندگاری طبیعت باشد. به‌عنوان نمونه در کشاورزی علت آسیب‌پذیری ما انسان‌ها کم شدن تنوع غذایی‌مان است