ایران فایل 021

پاورپوینت,نمونه سوال دانشگاهی,تحقیق و جزوه

ایران فایل 021

پاورپوینت,نمونه سوال دانشگاهی,تحقیق و جزوه

دانلود رایگان ضمیر ناخودآگاه، تاثیر آن بر موفقیت و راههای هدایت آن

مغز و ذهن انسان، در تعامل با یکدیگر هستند مغز ما بخشی از عظمت ذهن را تشکیل می دهد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 110 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
ضمیر ناخودآگاه، تاثیر آن بر موفقیت و راههای هدایت آن

فروشنده فایل

کد کاربری 23094

همه ما انسان‌ها دوست داریم تغییر کنیم. تغییری که ما را از این‌که هستیم فراتر ببرد و باعث شود که احساس اعتمادبه‌نفس و پیروزی کنیم.اگر بتوانیم تغییرات مفیدی را در زندگی خود به وجود آوریم دیگر احساس اسارت نمی‌کنیم ، خود را انسانی آزاد می‌یابیم که کنترل ذهن خود را به دست گرفته است و قادر است که همه‌ی ناملایمات زندگی را به‌راحتی تغییر دهد.

انسان حتی قادر است به دیگران کمک کند که آن‌ها نیز بتوانند خود را تغییر دهند می‌توان به انسان‌هایی که به بن‌بست رسیده‌اند کمک کرد تا خود را انسانی ببینند که قدرت تغییر را دارد.

باید به افراد دیگر کمک کرد تا متوجه خود شوند که مغزشان می‌توانند دنیا را تغییر دهند. تغییراتی که باعث می‌شود دنیا جای بهتری برای زندگی کردن باشد پس همین‌الان تصمیم بگیرید که دنیا را تغییر دهید و لازمه این کار این است که خودتان تغییر کنید.

قدرت فکر کردن:

از خصوصیات اصلی انسان،توانایی فوق‌العاده‌ی او در فکر کردن است به‌خصوص توانایی او در تفکر درباره‌ی نحوه‌ی فکر کردن خود، شاید از بی‌نظیرترین و انسانی‌ترین ویژگی‌های اوست. همان‌طور که انسان با افکار و اندیشه‌های منفی و غیرمنطقی، مایه‌ی اضطراب و نگرانی خود را فراهم می‌کند، از طریق تفکر صحیح و منطقی می‌تواند خود را از شر ناراحتی‌های خویش، رها سازد.

پیس پیگلریم، نویسنده می‌گوید: اگر درمی‌یافتید افکارتان چقدر قدرت دارند، دیگر اجازه نمی‌دادید فکری منفی به ذهنتان خطور کند.

دکتر برونوکلوپفر در سال ۱۹۵۰ دارویی به نام «کربیوزن» را آزمایش کرد. رسانه‌ها با شور و شوق اعلام کردند این دارو «درمان سرطان» است. یکی از بیماران کلوپفر که متوجه تحقیقات او شده بود از او خواست بیماری‌اش را درمان کند. او به‌نوعی سرطان پیشرفته به نام لیمنوسارکوما مبتلا بود. سراسر بدنش را غده‌های بسیار بزرگ گرفته بود، دائما به اکسیژن نیاز داشت و روزی دو بار آب ریه‌اش را تخلیه می‌کردند. کلوپفر موافقت کرد.بیمار به نحوی شگفت‌انگیز بهبود یافت. غده‌ها آن‌قدر کوچک شدند که او توانست زندگی عادی‌اش را از سر بگیرد و حتی با هواپیمای شخصی‌اش پرواز کند.

کمی بعد انجمن پزشکی آمریکا و اداره دارو و غذای آمریکا درباره‌ی نتایج منفی داروی کربیوزن در رسانه‌ها گزارش‌هایی منتشر کردند، و حال بیمار رو به وخامت گذاشت. کلوپفر که شاهد سیر قهقرایی چشمگیر در وضعیت بیمارش بود، طی اقدامی غیرعادی به او گفت که توانسته به‌نوعی موثرتر و قوی‌تری از این دارو، یعنی کربیپزن (درواقع نوعی دارونما)، دسترسی پیدا کند که نتایج بهتری را به دنبال دارد.

دوباره غده‌ها کوچک شدند، آب ریه ناپدید شد و به مدت دو ماه نشانی از بیماری در او وجود نداشت. مطبوعات گزارش‌های دیگر انجمن پزشکی و اداره‌ی دارو و غذای امریکا را درباره‌ی آزمایش‌های این دارو به چاپ رساندند و اظهار داشتند که «تحقیقات گسترده نشان می‌دهد که کریبوزن در درمان سرطان بی تاثیر است». بیمار کلوپفر ظرف چند روز درگذشت.

درواقع، این باور بیمار بود که هم باعث بهبود و هم باعث مرگ او شد، نه ارزش و دارو.

برای قدرتی که به‌نوعی تحت کنترل او قرارگرفته بود مهم نبود که چه نتیجه‌ای به بار آورد: این قدرت هم سلامت آفرید و هم بیماری و مرگ.

به گفته ناپلئون هیل، « افکار غالب ما مغزمان را مغناطیسی می‌کند.این مغناطیس از طریقی که انسان هنوز به آن پی نبرده است، نیروها، افراد و موقعیت‌های زندگی هماهنگ با سرشت افکار غالب ما را جذب می‌کند.»

نورون:

در داخل قشر مغز انسان، نورون هایی وجود دارد، که شکل ظاهری آنها مانند ریشه های درخت است.

نورون، اصلی ترین یاخته های عصبی هستند. این یاخته ها وظیفه انتقال و دریافت داده های عصبی را بر دوش دارند. آنها این کار را از راه هدایت تکانه های الکتریکی انجام می دهند.(یاخته یا سلول، واحد بنیادین ساختاری و کارکردی همه جانداران (ارگانیسم های موجودات زنده) است و به صورت بافت سازمان می یابد.)

نورون ها یا رشته های عصبی مانند ریشه های درخت در لایه قشر مغز که از آب و چربی و نورون های عصبی که همانند سیم های برق در قشر مغز وجود دارند دارای احساسات، افکار، درک، حس خوشحالی و نگرانی و... هستند؟!!!


دانلود رایگان پاورپوینت نگرش و انواع آن و راههای تغییر نگرش

گاهی زندگی ، خودش کاری می‌کند که پنجره‌ی ذهن ما کثیف شود این، درست همان چیزی است که اتفاق می‌افتد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 150 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
پاورپوینت نگرش و انواع آن و راههای تغییر نگرش

فروشنده فایل

کد کاربری 23094

احساس درونی ما نسبت به مردم، حرفه، خانه، موقعیت مالی و دنیای اطرافمان، مجموعاً ، نگرشمان را تشکیل می‌دهند.

با نگرشی درست، انسان‌ها می‌توانند کوه‌ها را جابه‌جا کنند، ولی با نگرشی اشتباه، ممکن است با کوچک‌ترین دانه‌ای از شن، از پا دربیایند!

همان‌طور که ما از دانسته‌هایمان تأثیر می‌گیریم، تحت تأثیر احساساتمان نیز هستیم.

نگرش، احساسی است درونی که رفتار نماد بیرونی آن است. به همین خاطر بدون آن‌که کلامی از دهان شخص بیرون بیاید می‌توان نگرش او را تشخیص داد.

تا حدود زیادی، زندگی ما تحت تأثیر دانسته‌هایمان قرار دارد زیرا، دانسته‌های ما، تصمیمات آینده‌مان را تعیین می‌کنند.

اگر نگرش مثبت را با دیگر اصول موفقیت خود تلفیق کنید، هیچ‌چیز جلودارتان نخواهد بود.

نگرش، یک قدرت پنهان است که چه خوب و چه بد، بیست‌وچهارساعته کار می‌کند.

نگرش کودکی را در نظر بگیرید که راه رفتن بلد نیست و تازه می‌خواهد راه رفتن را یاد بگیرد. به نظرتان زمانی که روی زمین می‌افتد، چه‌کار می‌کند؟

او اخم نمی‌کند، فرش را مقصر نمی‌داند، والدینش را مسئول زمین خوردنش نمی‌بیند و سر پدر و مادرش غر نمی‌زند که چرا به من درست راه رفتن را نیاموختید.

او هرگز از کاری که شروع کرده، دست نمی‌کشد. اصلاً و ابداً ! باز می‌خندد و دوباره از جایش بلند می‌شود و بازهم تلاش

می‌کند. دوباره و دوباره … هفته‌ها به تلاش خود ادامه می‌دهد تا درنهایت موفق شود. دریچه نگرش او کاملاً شفاف و پاک است و احساس می‌کند از پس هر کاری برمی‌آید.


دانلود رایگان تحقیق نگرش و انواع آن و راههای تغییر نگرش

نگرش دارای سه ویژگی است نخست آنکه معطوف به یک شیء، شخص، رویداد یا موقعیت است دوم آنکه نگرش معمولاً ارزشیابانه است و سوم آنگه دارای ثبات و دوام قابل توجهی است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 142 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
تحقیق نگرش و انواع آن و راههای تغییر نگرش

فروشنده فایل

کد کاربری 23094

نگرش عبارت است از ترکیبی از باورها و هیجان هایی که شخص را پیشاپیش آماده میکند تا به دیگران ، اشیا و گروه های مختلف به شیوه ی مثبت یا منفی نگاه کند.

مطالعه ی نگرش ، از موضوعات دانش روان شناسی اجتماعی است و بخشی مهمی از این علم را به خود اختصاص داده است . به نحوی که برخی از صاحب نظران همچون آلپورت نگرش را همچون هسته اصلی علم روان شناسی اجتماعی تعریف کرده اند.

نگرش ها، با توجه به تعاریف مزبور، در زمینه سازی و شکل دهی به رفتارها، ایجاد انگیزش ها، ارضای نیازها و جهت دهی به گرایش ها تاثیری جدی دارند. به همین دلیل، مطالعه آنها بخش عمده ای از روان شناسی اجتماعی را به خود اختصاص داده است. هیچ مفهوم مجردی نتوانسته است همچون مفهوم «نگرش» ، موقعیت عمده ای در روان شناسی اجتماعی کسب کند.

تعریف نگرش:

نگرش عبارت است از ترکیبی از باورها و هیجان هایی که شخص را پیشاپیش آماده می‌کند تا به دیگران، اشیا و گروه‌های مختلف به شیوهٔ مثبت یا منفی نگاه کند. نگرش‌ها ارزیابی از اشیا را خلاصه می‌کنند و در نتیجه پیش بینی یا هدایت اعمال یا رفتارهای آینده را بر عهده می‌گیرند. نگرش را می‌توان بر حسب نظریه‌های یادگیری و رویکرد شناختی تعریف کرد. در هر یک از این نظریه‌ها مفهوم نگرش به گونه ای متفاوت تعریف می‌شود و هر یک از جنبه‌های متفاوت نگرش را مورد تأکید قرار می‌دهد. گوردون آلبرت (۱۹۳۵) نگرش را چنین تعریف کرده‌است: «نگرش یک حالت آمادگی ذهنی و عصبی است که از طریق تجربه سازمان می‌یابد و بر واکنش فرد نسبت به تمامی موضوع‌ها و موقعیت‌های وابسته به نگرش تأثیر مستقیم و پویا بر جای می‌گذارد.»


دانلود رایگان هوش هیجانی نشانه ها و راههای تقویت آن

اگر فکر می‌کنید هوش هیجانی فقط برای کسانی مهم است که دائما مجبورند با دیگران ارتباط برقرار کنند، باید بدانید که اشتباه می‌کنید
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 211 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74
هوش هیجانی نشانه ها و راههای تقویت آن

فروشنده فایل

کد کاربری 23094

•امروزه بیشتر کارشناسان معتقدند که ضریب هوش هیجانی افراد (EQ) از ضریب هوشی (IQ) ‌آنها مهم‌تر است و در پیش‌بینی موفقیت، کیفیت روابط و خوشحالی نقش پررنگ‌تری دارد. •مفهوم هوش هیجانی در طول سال‌ها تغییرات زیادی کرده است. در ابتدا یعنی در در دهه‌ی ۳۰ میلادی به آن «هوش اجتماعی» گفته می‌شد؛ در اواسط قرن بیستم عبارت «قدرت عاطفی» جایگزین آن شد و سپس به همین اصطلاح فعلی یعنی «هوش هیجانی» تبدیل شد. •هوش هیجانی (EI) در اصطلاح عمومی سطح توانایی ما برای موارد زیر است: •شناخت و درک احساسات و واکنش‌هایمان (خودآگاهی)؛ •مدیریت، کنترل و تطبیق احساسات، خلق‌وخو، واکنش‌ها و پاسخ‌هایمان (مدیریت خود)؛ •مهار کردن احساسات‌ به منظور انگیزه دادن به خودمان برای اقدام کردن و متعهد شدن به عمل مناسب، پیروی از آن و تلاش برای دستیابی به اهداف‌‌مان (انگیزه)؛ •تشخیص احساسات و درک عواطف دیگران برای برقراری ارتباط مؤثر با آنها (همدلی)؛ •برقراری ارتباط با دیگران در موقعیت‌های اجتماعی، رهبری کردن، مذاکره بر سر درگیری‌ها و کار گروهی به‌عنوان بخشی از یک تیم (مهارت‌های اجتماعی).


دانلود رایگان استقرار ماشین آلات در کارخانه و ایمنی ماشین آلات

یکی از مهمترین مراحل طراحی واحدهای کارگاهی یا واحدهای صنعتی جانمایی ماشین آلات و سازه های آنهاست
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل docx
حجم فایل 123 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
استقرار ماشین آلات در کارخانه و ایمنی ماشین آلات

فروشنده فایل

کد کاربری 23094

امروزه در اکثر مراکز صنعتی بزرگ که با پردازش حجم عظیمی از اطلاعات در مورد تجهیزات، اموال، نیروی انسانی و محیط بیرون از سازمان خود مواجه هستند، توجه و گرایش ویژه به سیستم های کامپیوتری مدیریت نگهداری و تعمیرات به عنوان یک راه حل مبتنی بر فناوری اطلاعات است. در این مقاله با در نظر گرفتن موضوع فوق و استراتژی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه بر اساس سیستم نگهداری و تعمیرات در صنایع نفت به طراحی الگویی از یک سیستم مکانیزه نگهداری وتعمیرات با استفاده از روشهای ساخت یافته تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم های اطلاعاتی می پردازد. ابتدا برای شناخت کامل از سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، نمودار های گردش کار تهیه و مدل نمودار جریان داده و مدل ارتباط موجودیت های سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، طراحی شده است. با انجام مراحل مختلف نرمال سازی بر روی موجودیت های سیستم، مدل ساختار اطلاعاتی جداول پایگاه داده طراحی شده است. مدل ساختار اطلاعاتی جداول پایگاه داده نحوه ارتباط جداول رابه خوبی نشان می دهد که جهت برقراری این ارتباط در سیستم کامپیوتری از فرم های طراحی شده به کمک نرم افزار ویژوال بیسیک استفاده شده است

سابقه مسائل مرتبط با طرح ریزی واحدهای کارگاهی را باید به قدمت تولید و تجارت دانـست، بـه مـوازات پیـشرفت و توسعه سیستمهای تولیدی و تجـاری، توجـه بیـشتری بـه بهره گیری از فضاها مطرح شده اسـت. سـوال بـسیاری از مدیران این اسـت کـه ” چـرا بایـد جانمـایی یـا طراحـی چیدمان انجام دهیم ؟” در ساده ترین حالت این کار مانند آوردن اثاث و لوازم به خانه و چیدن و مرتـب کـردن آنهـا بطوری است که رضایت ما جلب شود. این موضـوع جهـت تغییرات چیدمان تسهیلات و واحدهای سـازمانهـای غیـر کارگاهی نیز صادق اسـت؛ امـا، جـا بـه جـایی تجهیـزات و ملزومات در یک واحد کارگاهی یا تولیدی یـا خـدماتی بـسیار بیـشتر باعث از دسـت رفـتن زمـان، نارضـایتی پرسـنل و معطـل ماندن تجهیزات میشود.

بـا صـرف زمـان کوتـاهی جهـت طراحـی نحـوه چیـدمان تجهیزات و فضا ها قبل از استقرار آن ها، میتـوان از بـروز بسیاری از خـسارت هـا و نارضـایتی هـا جلـوگیری کـرد . بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی، مانند زمان طولانی فرآیند تولید، وجود گلوگاه ها در واحد تولیدی و نارضایتی کارکنــان و… بــا طراحــی مجــدد چیــدمان تجهیــزات و واحدهای تولیدی قابل رفع می باشند. مسلما جا به جـایی و ایجاد تغییرات در چیـدمان فـضاها و تجهیـزات بـر روی کاغذ به مراتب ساده تر و کم هزینـه تـر از انتقـال و جابـه جایی واقعی آنها است. به همین دلیل محققـان در جریـان این مـسائل، بـه دنبـال یـافتن الگـوریتم هـا و روشهـای تصمیمگیری هستند که در عین حال که به جواب خـوبی در مورد نحوه چیدمان تجهیـزات و واحـد هـا مـی رسـند، پاسخ قابل اجرا در محیط عملیاتی بوده و با شرایط محیط کار سازگار باشد.

از این رو، باید الزامـات ، نیازمنـدی هـا و محـدودیت هـای محیط کار و کارکنان و… را در فرآیند تصمیمگیری در نظر گرفته و اهدافی برای تصمیمگیری فرض شـود کـه میـزان دستیابی به آنها، معیار سنجش میزان کـارایی و مقبولیـت جواب حاصل از فرآیند تصمیمگیری باشـد. در ایـن مـورد ضرورت وجود تکنیک های قوی که بتواند تصمیم گیرنـده را در این زمینه یاری کند، کاملا محسوس است.

برای تصمیمگیریهای پیچیده، اغلب از مدلهـای ریاضـی برای ساده کردن و خلاصه کردن مـسائل واقعـی اسـتفاده میشود تا تجزیه و تحلیل سیستماتیک را ممکن سازد.